Kvalitetsmål 2022 – Ändra mål beroende på hur enkäten kommer att se ut.
1. 90 % av patienterna ger oss 8 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande patientens nöjdhet med kliniken.
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
2. 95 % av patienterna ger oss 7 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande patientens upplevda behandlingsresultat.
(Hur bra blev du?)
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
3. 90 % av patienterna ger oss 7 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande att behandlaren frågar om patientens övriga läkemedel.
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
4. Färre än 3 stycken operationer inställda per år pga driftstörning av medicinskteknisk utrustning.
Mäts genom avvikelserapportering.
5. Färre än 5 samtal per månad från Apoteket angående ofullständig receptförskrivning.
Mäts genom avvikelserapportering.
6. 95 % av Kataraktoperationspatienterna skall den planerade refraktionen och slutgiltiga refraktion ligga inom +/- 0,5 dioptrier.
Mäts årligen genom Nationella kataraktregistrets marsstudie.