Kvalitetsmål 2022 – Ändra mål beroende på hur enkäten kommer att se ut.
1.    90 % av patienterna ger oss 8 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande patientens nöjdhet med kliniken. 
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
 
2.    95 % av patienterna ger oss 7 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande patientens upplevda behandlingsresultat.
(Hur bra blev du?)
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
 
3.    90 % av patienterna ger oss 7 eller högre betyg på SLLs 11 gradiga skala gällande att behandlaren frågar om patientens övriga läkemedel.
Mäts årligen genom SLLs patientenkät och Nationella kataraktregistrets marsstudie.
 
4.    Färre än 3 stycken operationer inställda per år pga driftstörning av medicinskteknisk utrustning.
Mäts genom avvikelserapportering.
 
5.    Färre än 5 samtal per månad från Apoteket angående ofullständig receptförskrivning.
Mäts genom avvikelserapportering.
 
6.    95 % av Kataraktoperationspatienterna skall den planerade refraktionen och slutgiltiga refraktion ligga inom +/- 0,5 dioptrier.
Mäts årligen genom Nationella kataraktregistrets marsstudie.